Branding & Marketing

En fokuseret og effektiv marketingstrategi og markedsføringsindsats baseret på intern og ekstern indsigt er grundlæggende for at give dig en konkurrencemæssig fordel, opbygge dit brand og skabe resultater. 

Kontakt os, hvis du vil have hjælp til at få udviklet eller optimeret din marketingstrategi og markedsføring. 


Vi tilbyder rådgivning og sparring til samt eksekvering af:


Analyser

Interne og eksterne analyser kan skabe det rigtige beslutningsgrundlag for strategiske beslutninger, herunder f.eks. den overordnede marketingstrategi, kategoristrategi, innovationsstrategi eller Go-to-Market strategi. Vi kan hjælpe dig med at lave eller at få lavet analyserne, hvis de ikke er der allerede - og ikke mindst få trukket essensen ud og få den omsat til et beslutningsgrundlag for handlinger.   


Kategoristrategi

Hvis du er markedsleder, gælder det om at gå forrest og skabe vækst for hele kategorien. Det kræver en anden måde at tænke på, herunder ikke mindst en forståelse af de faktorer, der driver kategorien. Vi kan hjælpe dig med at få defineret kategorien og få udarbejdet en vision og strategi for den.


Brand Equity 

Dit brand er i bund og grund det, der skaber merværdi og adskiller dig fra dine konkurrenter. Her gælder det om at få forstå bl.a. målgruppe, konkurrencesituation og brandets styrker og differentiering. Din brand identitet, herunder den visuelle identitet, der består af logo, farver, skrifttyper, billedestil mm., er fundamentet for at kunne udvikle og optimere din markedsføring. Vi kan hjælpe dig med både at udvikle og optimere din brand identitet og visuelle identitet, hvis der er behov for det.


Marketingstrategi

Marketingstrategien er din plan for at skabe de ønskede resultater. Den indeholder segmentering, målgruppevalg, positionering og valg af det rigtige marketing mix, herunder optimering af produktportefølje, produkter, priser, distribution og markedsføringsindsats. Vi kan hjælpe dig med at udvikle en plan, der er fokuseret og skaber værdi for dig.


Markedsføring

Din markedsføring skal sikre, at du er tilstede med det rigtige indhold på de rigtige steder på det rigtige tidspunkt med de rigtige budskaber. Det kan omfatte såvel analog markedsføring, herunder TV, print og POS, og digital markedsføring, herunder SEO, Google Ads, sociale medier som f.eks. Facebook, Instagram og LinkedIn, display annoncering, e-mail markedsføring og influencer marketing. Vi kan hjælpe dig med at identificere den rigtige markedsføringsindsats, så du får mest mulig ud af dit markedsføringsbudget. 


Eksempler på gennemførte projekter

Ét af de seneste eksempler:

Nyt brand indenfor premium kiks til ost 

Vi har været med til at udvikle og lancere et nyt brand: Mortensens, indenfor premium kiks til ost og tapas. Der er tale om lækre, sprøde kiks i forskellige varianter, lavet i hånden på Bornholm af de bedste råvarer. Arbejdet har omfattet bl.a. udvikling af Brand Equity, navn, logo og emballagedesign, produktudvikling samt hjælp til indsalg, og produkterne findes nu hos en række af de førende ost- og delikatessebutikker i Danmark, Sverige og Norge.  

Du kan se, hvad kunden siger om forløbet under referencer



Eksempler på tidligere gennemførte projekter

Pringles

Udvikling og eksekvering af marketingstrategi- og planer for Pringles i Nordeuropa, herunder landeprioritering, innovationer og strategiske samarbejder, f.eks. med Coca-Cola i Tyskland.

Kellogg's

Udvikling og eksekvering af marketingstrategi- og planer for Kellogg's i de nordiske lande, herunder strategiske samarbejder, f.eks. med Rosa Bandet i Sverige.

Coca-Cola

Udvikling og eksekvering af marketingstrategi- og eksekvering for Coca-Cola i Danmark, herunder kategoristrategi med innovationer og lokalt udviklet kommunikation.

Toms

Udvikling og eksekvering af marketingstrategi- og planer for Toms i Danmark, herunder lancering af nye produkter som pladechokolade og ny kommunikation.

Hasbro

Udvikling og eksekvering af marketingstrategi- og planer for Hasbro i de nordiske lande, herunder lancering af nye produkter som Pokémon og etablering af shop-in-shops.

Arla

Udvikling og eksekvering af marketingstrategi- og planer for Arla i Danmark, herunder innovation og nye koncepter som mere bæredygtige kartoner.

Du kan læse mere om os under Om Os og se, hvad andre siger om os under Referencer.