Tendens: De midaldrende er midt i deres anden ungdom

Tendens: De midaldrende er midt i deres anden ungdom


Din målgruppe skal gerne føle sig set og repræsenteret i dit brand. Kender du din målgruppe, og ved du, hvad de taler om? Hvis du lytter til samtaler fra i dag, kan du lære noget om, hvor verden er på hen i morgen. Meta har lyttet og udgivet en trendanalyse baseret på samtaler på Facebook og Instagram i februar 2023. Du kan med fordel bruge trendanalyser i arbejdet med udvikling af en marketingsstrategi. Det er med til at sikre, at din kommunikation er fortsat relevant, giver mening for målgruppen og i sidste ende skaber vækst for dit brand. Se her fem tendenser lige nu: 


# 1 Min krop, mit tempel

Vores definition af skønhedsbegreber udvikler sig fortsat. Vi er optaget af kropspositivitet, integritet og autenticitet.  


# 2 The Mighty Middle

De midaldrende er på vej til at få en opblomstring. Fyrre, fed og færdig er ikke længere aktuelt. De midaldrende bliver i øjeblikket genfødt på ny og er nu i gang med deres anden ungdom. Denne gang er de dog lidt mindre akavede og med større selvindsigt.


# 3 Culture Club

Folk interesserer sig for deres egen og andres plads i verden. Deres slægtshistorie. Hvor stammer jeg fra og hvad er min families historie?


# 4 På kryds og tværs

Vi grupperer os stadig efter køn, arv, etnicitet, nationalitet, alder og seksualitet, men der bliver i endnu højere grad talt om, at det er mere komplekst end som så. Vi er et mix på kryds og tværs.


# 5 Middagsgæster uden grænser

Vi taler om kamelmælk og tofu. Vi er interesseret i at eksperimentere med mad og middagsgæster - en kilde til at udforske og forbinde sig med nye kulturer og udtrykke sig kreativt.


Kender du din målgruppe? Ved du, hvad de taler om og hvor de er på vej hen? Så er du allerede kommet langt.


Vil du vide mere? Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du vil høre mere om, hvordan de seneste trends er relevante for din virksomhed.

 

Kilde: Meta Foresight Trend Report February 2023.