Strategi og forretningsudvikling

Få en klar plan for, hvordan du kan opnå dine mål...

Mange virksomheder har så travlt med den daglige drift, at de ikke får identificeret, hvordan deres forretning kan optimeres og udvikles. Samtidig er de fleste virksomheder naturligt nok ofte farvet og begrænset af deres egen historik og mangler det eksterne perspektiv. 

Kontakt os, hvis du vil have hjælp til at få udviklet eller optimeret din strategi og dine planer. Vi kommer med et friskt pust og perspektiv udefra og har alle en solid og praktisk erfaring fra førende virksomheder udover vores rådgivererfaring på tværs af brancher, som vi kan trække på. Det betyder, at vores tilgang er afprøvet, praktisk, konkret og resultatorienteret. Vi arbejder samtidig lige fra analyse til strategi til eksekvering - afhængig af behov. Det betyder, at vi kan sikre en rød tråd igennem alle aktiviteter og kan følge tingene helt til dørs, hvis der er brug for det. 


Det Strategiske Hus

Når vi arbejder med udvikling og optimering af virksomhedens overordnede strategi, tager vi ofte udgangspunkt i Det Strategiske Hus. Det behandler virksomhedens mission, vision, værdier, strategiske mål, kernekomptencer og Must-Win-Battles, og det er samtidig et godt værktøj til efterfølgende at opsummere og kommunikere virksomhedens overordnede strategi på en enkelt side.  


Vi tilbyder rådgivning og sparring til den overordnede strategi, herunder:

Mission, vision og værdier

Mission, vision og værdier er grundlaget og fyrtårnet for strategi og aktiviteter. Vi kan hjælpe med at få udviklet og/eller optimeret det grundlag.

Strategi

Strategien er den langsigtede plan, der sætter retning og mål for hele organisationen. Vi kan hjælpe med at drive og facilitere strategiprocessen.

Must-Win-Battles

Must-Win-Battles er de 'slag', der skal vindes for at komme succesfuldt igennem sin strategi. Vi kan hjælpe med at identificere og få beskrevet de indsatsområder.

Vi tilbyder også rådgivning og sparring til strategiske delområder, herunder:

Porteføljeoptimering

Fokus på de rette produkter, salgskanaler og kunder vil give en bedre udnyttelse af ressourcerne og en større indtjening. Vi hjælper med både analyse og optimering. 

Go-to-Market strategi

En klar Go-to-Market strategi baseret på et godt beslutningsgrundlag er fundamentet for en effektiv markedsekspansion. Vi hjælper med såvel analyse som strategi.

Lokal og regional optimering

Hvis man driver aktiviteter på tværs af grænser, gælder det om at udnytte synergieffekterne og samtidig opfylde lokale behov. Vi hjælper med analyse og strategi.


Eksempler på gennemførte projekter

Vi har gennemført strategi- og forretningsudviklingsprojekter for såvel en række førende mærkevarevirksomheder lokalt og internationalt som en række mindre virksomheder på tværs af brancher. Nedenfor ses et udpluk af gennemførte projekter. Vi uddyber gerne projekterne og de overordnede resultater.

Omstrukturering af Hasbro Nordic

Omstrukturering af Hasbro Nordic, herunder etablering af nordisk organisation, optimering af produkt- og kundeportefølje, værdibaseret ledelse og uddannelsesprogrammer.

Strategi for formcph

Udarbejdelse af mission, vision og værdier samt overordnet strategi med konkrete vækstinitiativer for indretningsarkitektfirmaet formcph.

Vækstplan for Coca-Cola i Danmark

Vækstplan for Coca-Cola i Danmark i lyset af parallelimport, grænsehandel og ændring af forbrugerpræferencer. 

Relancering af Søndagsavisen

Omstrukturering og relancering af Søndagsavisen, herunder nyt redaktionelt koncept, ny distribution, markedsføring og omstrukturering af organisationen.

Strategi for Dansk Droge

Udarbejdelse af nordisk strategi med efterfølgende eksekvering efter opkøb af virksomheder indenfor sports nutrition i hvert nordisk land.

Input til nordisk strategi for Egmont

Input og sparring til nordisk strategi for Egmont Serieforlaget. 

Du kan læse mere om os under Om Os og se, hvad andre siger om os under Referencer.