Strategi og forretningsudvikling

Strategi og forretningsudvikling drejer sig om at skabe vækst. Når vi arbejder med målsætninger og strategi, vil vi ofte tage udgangspunkt i Det Strategiske Hus, og vi kan hjælpe dig med hele strategiprocessen fra analyse til strategi til handlingsplan til eksekvering - alt efter dit behov. Vi kan også hjælpe dig på strategiske delområder, hvis det er det, du har behov for.  

 

Bliv skarp på mål og strategi

Det er nok ikke så overraskende, at virksomheder, der mestrer arbejdet med at formulere målsætninger og strategi og få planen eksekveret, har højere overskudsgrad og vækst end andre virksomheder. Det er nok mere overraskende, at så mange virksomheder så ikke får det gjort. Det forklares som oftest med travlhed med driften. 

MOVE AHEAD er drevet af 2 erfarne erhvervsfolk, der selv har gennemført strategiprocesser i førende virksomheder og efterfølgende har rådgivet og hjulpet en række virksomheder med det samme - fra små ejerledede virksomheder til større virksomheder. Vi har derfor erfaringen til at kunne hjælpe dig med hele strategiprocessen fra analyse til strategi til handlingsplaner til eksekvering, alt efter dit behov. Og så kommer vi samtidig med et friskt pust og et perspektiv udefra.  



Det Strategiske Hus 

Når vi arbejder med målsætninger og strategi, tager vi ofte udgangspunkt i Det Strategiske Hus. Det beskriver virksomhedens mission, vision, værdier, strategiske mål, kernekompetencer og Must-Win-Battles. 

Vi kan hjælpe dig med at udvikle og/eller optimere de enkelte elementer i Det Strategiske Hus og sikre, at der er en råd tråd igennem dem.



Strategiprocessen

Hos MOVE AHEAD tager vi udgangspunkt i din situation - og ikke i standardløsninger. Vi har en afprøvet proces for arbejdet fra analyse til strategi til konkrete handlingsplaner baseret på anerkendte modeller. Og så arbejder vi tæt sammen med vores kunder igennem hele processen, så vi udnytter den eksisterende viden og sikrer, at det hele bliver forankret.


Anbefaling 

"MOVE AHEAD har erfaring med mindre virksomheder som vores... De har klare holdninger og anbefalinger og er super effektive og fremadskuende... De har været oprigtigt interesserede i at få os godt i mål... De får de allerbedste ord med fra os, og vil vil til enhver tid anbefale dem".

Charlotte Vigel og Tine Ipsen
Ejere af Karamelleriet

Strategiske delområder

Vi hjælper naturligvis også med strategiske delområder, f.eks. optimering af produkt- og kundeportefølje, salgskanalstrategi og markedsudvælgelse og Go-to-Market strategi i forbindelse med geografisk ekspansion.   

Porteføljeoptimering

Fokus på de rette produkter, salgskanaler og kunder vil give en bedre udnyttelse af ressourcerne og en større indtjening. Vi hjælper med såvel analyse som optimering. 

Salgskanalstrategi

Distribution i de rette salgskanaler og med den rette prioritering og bearbejdning er afgørende for profilering og salg. Vi hjælper med såvel analyse som strategi. 

Go-to-Market strategi

Markedsudvælgelse og en klar Go-to-Market strategi baseret på et godt beslutningsgrundlag er fundamentet for en effektiv markedsekspansion. Vi hjælper med såvel analyse som strategi.

Eksempler på cases

Svaneke Chokoladeri

Svaneke Chokoladeri producerer og sælger gourmet chokolade lavet i hånden fra bunden af de bedste råvarer og efter bæredygtige principper. Vi har haft fornøjelsen af at hjælpe ejeren, Janne Lundberg, med forretningsudvikling, herunder identifikation af ny, udvidet kundebase.

Læs mere om hvad Svaneke Chokoladeri siger om det samarbejde - under referencer.   

 

Solamagic

Solamagic er en af verdens førende producenter af varmelamper. Vi har haft fornøjelsen af at udvikle Det Strategiske Hus for Solamagic Scandinavia i tæt samarbejde med ledelsen. 

Det Strategiske Hus har givet hele organisationen hos Solamagic Scandinavia en klar retning for, hvor virksomheden skal hen og hvordan for at opnå ledelsens klare vækstambitioner.    

 

Mortensens

Bager Mortensen producerer premium kiks til ostebordet, lavet i hånden af de bedste råvarer. Vi har haft fornøjelsen af at hjælpe ejeren, Karsten Mortensen, med at udvikle en Go-to-Market strategi for hans nye brand, Mortensens, som nu er at finde i de førende ost- og delikatessebutikker i Skandinavien.

Læs mere om hvad Bager Mortensen siger om det samarbejde - under referencer


Andre cases

Omstrukturering af Hasbro

Omstrukturering af Hasbro Nordic, herunder etablering af nordisk organisation, optimering af produkt- og kundeportefølje, værdibaseret ledelse og uddannelsesprogrammer.

Strategi for formcph

Udarbejdelse af mission, vision og værdier samt overordnet strategi med konkrete vækstinitiativer for indretningsarkitektfirmaet formcph.

Vækstplan for Coca-Cola

Vækstplan for Coca-Cola i Danmark i lyset af parallelimport, grænsehandel og ændring af forbrugerpræferencer. 

Relancering af Søndagsavisen

Omstrukturering og relancering af Søndagsavisen, herunder nyt redaktionelt koncept, ny distribution, markedsføring og omstrukturering af organisationen.

Strategi for Dansk Droge

Udarbejdelse af nordisk strategi med efterfølgende eksekvering efter opkøb af virksomheder indenfor sports nutrition i hvert nordisk land.

Nordisk strategi for Egmont

Input og sparring til nordisk strategi for Egmont Serieforlaget. 

Du kan læse mere om os under Om Os og se, hvad vores kunder siger om os under Referencer.


Hos MOVE AHEAD er vi godkendte rådgivere for erhvervshusene, herunder bl.a. for SMV:PRO, 

der har til formål at professionalisere små og mellemstore virksomheder.