Digital marketing - fra analyse til strategi til eksekvering

Det kan være svært at forholde sig den digitale transformation og finde ud af, hvordan man bedst mulig kan skabe forretning digitalt. Hvem kan hjælpe med den digitale marketingstrategi? Hvem kan hjælpe med at få udviklet og gennemført aktiviteter med website, e-handel, SEO, Google annoncering, SoMe annoncering og e-mail marketing mv.? Og hvordan får man det hele til at hænge sammen og til en fornuftig pris?

Hos MOVE AHEAD kan vi hjælpe dig med at udvikle og optimere din digitale kommercielle forretning lige fra analyse til strategi til eksekvering - alt efter dit behov. Vi er specialister i digital markedsføring og har desuden WSI, verdens største netværk indenfor digital markedsføring og Premier Google Partner, i ryggen. Da vi er et full-service strategi- og marketingbureau, har vi imidlertid også spidskompetencer indenfor strategi og branding. Det betyder, at vi også kan sikre, at fundamentet for den digitale strategi, herunder virksomhedens DNA og Brand, står helt skarpt, før den digitale marketingstrategi udvikles, samtidig med at vi til slut kan sikre en rød tråd gennem online og offline aktiviteter, så kunderne hele tiden møder det samme udtryk, og der skabes synergieffekter. Du kan naturligvis også nøjes med at vælge de digitale områder ud, som du specifikt har brug for hjælp til. 

En unik tilgang til udvikling af den digitale marketingstrategi og plan

Vi tilbyder en unik og holistisk tilgang til udviklingen af vores kunders digitale marketingstrategi- og planer, hvor vi benytter os af nedenstående, gennemprøvede model og vores solide erfaring med såvel strategi og branding som ekspertise indenfor digital markedsføring. Denne tilgang sikrer, at at alle digitale aktiviteter er forankret i virksomhedens DNA, er effektive og hænger sammen med virksomhedens øvrige aktiviteter. Når planen er klar, kan vi også eksekvere den, hvis det ønskes. 


Fase 1:  FUNDAMENTET
En digital marketingstrategi skal være forankret i virksomhedens DNA og overordnede ambition og strategi - ellers giver den ingen mening. Vi starter derfor med at sikre, at fundamentet, herunder virksomhedens Brand, er på plads og står skarpt. 

Fase 2: STRATEGISK RETNING
Når fundamentet står skarpt, kan den strategisk retning for de digitale aktiviteter sættes. Den vil bl.a. tage udgangspunkt i virksomhedens nuværende digitale position, kundernes forventninger og virksomhedens digitale ambition.

Fase 3: HANDLINGSPLAN
Når den strategiske retning er sat, kan handlingsplanen for de digitale aktiviteter udarbejdes. Den vil indeholde en konkret og prioriteret plan for, hvad der skal arbejdes med i forhold til website, SEO, Google annoncering, SoMe annoncering, Marketing Automation mv. inklusiv tidsplan, budget og målepunkter.

Fase 4: DEN RØDE TRÅD
Når den digitale plan er på plads, vil vi afslutningsvis sikre, at der er en rød tråd igennem det, der skal ske digitalt, og det, der sker offline, så kunderne møder det samme udtryk, og der skabes synergieffekter.

Vi tilbyder... 

Vi tilbyder hjælp til udvikling eller optimering af din digitale markedsføringsstrategi- og plan - og/eller hjælp til specifikke digitale områder som f.eks. udvikling eller optimering af din website eller digitale markedsføringsaktiviteter. Vi arbejder lige fra analyse til strategi til eksekvering - alt efter dit behov. 


Digital strategi- og plan

Din digitale strategi skal skabe klarhed over, hvordan du vil skabe forretning ved at være tilstede digitalt. Vi har en gennemprøvet model for udviklingen af den digitale marketingstrategi- og plan, se ovenfor. Den vil ikke kun sikre en god digital marketingstrategi- og plan isoleret set - men også at den er forankret i virksomhedens DNA og overordnede målsætninger og strategi, og at der kommer en rød tråd igennem alle aktiviteter online og offline. Det kan vi gøre, fordi vi også har spidskompetencer indenfor strategi og branding. 


Website og e-handel

Din website skal fremstå professionel og troværdig og kommunikere det, du gerne vil kommunikere. Den skal samtidig være funktionel og let at navigere rundt i for de besøgende. Indlæsningstiden skal være kort, og landingssiderne skal motivere til handling. Din website skal samtidig være søgemaskineoptimeret, da langt den meste webtrafik drives af søgemaskiner. Det gælder ikke kun brug af rigtige nøgleord i teksterne men også tags, backlinks mv.


Digital markedsføring

Din digitale markedsføring skal sikre, at du er tilstede med det rigtige indhold på de rigtige steder på det rigtige tidspunkt med de rigtige budskaber. Markedsføringen kan f.eks. omfatte SEO, Google Ads, SoMe annoncering på f.eks. Facebook, Instagram og LinkedIn, display annoncering, e-mail markedsføring og influencer marketing. 

Content Plan

En Content Plan er en køreplan for din markedsføring, der kan sikre, at du får styr på det indhold, du gerne vil have ud til din målgruppe, på hvilke kanaler, hvornår og af hvem. Strukturen og planen kan hjælpe dig med at sikre, at markedsføringen bliver forankret i din overordnede målsætning, samtidig med den kan skabe overblik og en bedre planlægning og dermed udnyttelse af ressourcerne. Læs mere om Content Plan i opslag under nyheder.

Produktion af indhold

Når din historie skal fortælles, gælder det om at få udviklet de skarpe tekster og det understøttende billedmateriale (foto, video, grafik), der kan skabe opmærksomhed, forståelse, troværdighed og interaktion. Vi har en fotograf & videoproducer og en tekstforfatter med speciale i story telling klar til at hjælpe med at producere indhold, hvis du har brug for det. Læs mere om video marketing og se eksempler på videoer her.

Ét eksempel på produktion af indhold
Kan det være sjovt at lære matematik?

Det korte svar er: JA. Forlaget Matematik lancerer nemlig netop nu ny ABACUS, et aktivitetsbaseret lærebogssystem, der giver en sjov og afvekslende undervisning. Vi har været med på rejsen og bl.a. udviklet en video, der fortæller mere om ABACUS.  Denne video er udviklet til brug for website, seminarer og messer, men findes også i andre og kortere versioner til de sociale medier.

 

Udpluk af cases på tværs af brancher

Vi arbejder primært med små og mellemstore virksomheder på tværs af brancher, både B2C og B2B. Nedenfor kan du se et udpluk af de virksomheder, vi har arbejdet for.

Forlaget Matematik

Digital marketingstrategi, plan og aktiviteter for Forlaget Matematik, der udgiver matematik undervisningsmaterialer til grundskolen. Læs mere om denne case.

DreistStorgaard

Digital strategi og plan med fokus på ny website for DreistStorgaard, et førende lokalt og regionalt advokathus, der rådgiver både erhvervslivet og private.

Coredesign

Digital strategi og plan for Coredesign, der hjælper virksomheder med at brande sig gennem reklame- og gaveartikler samt firmatøj. 

Lokal Forsikring

Digital marketingstrategi, plan og initiativer for Lokal Forsikring, et regionalt forsikringsselskab for både private og erhverv.  

SSG

Digital marketingstrategi, plan og initativer for SSG, Nordens førende indenfor ejendoms-, skade og industriservice.

Nilfisk

Digital marketingstrategi for Nilfisk, én af de førende globale leverandører af professionelle rengøringsløsninger- og service. 

Solamagic

Digital marketingstrategi, website med shopmodul og digital markedsføring for Solamagic, en markedsleder indenfor varmelamper.

Boros

Website for Boros, der laver foto- og videoproduktion, og er søsterselskab til Be Entertained, booking af kendte komikere mv.

inforevision

Digital marketingstrategi, plan og initiativer for inforevision, et revisions- og konsulenthus.

Vi uddyber gerne ovenstående cases. Læs mere om teamet under Om Os.

Eksempel på reference:

Forlaget MATEMATIK udvikler og udgiver matematik undervisningsmaterialer til grundskolen. Vi har haft fornøjelsen af at arbejde sammen med forlaget omkring udvikling af deres nye digitale marketingstrategi- og plan, der nu skal eksekveres. Læs mere herom under nyheder.


" MOVE AHEAD er yderst kompetente og altid klar til at hjælpe. Vi ser frem til at fortsætte samarbejdet med dem og giver dem vores varmeste anbefaling"

Kathrine Iversen, Forlaget Matematik

Se eksempler på andre udtalelser under afsnittet referencer.



Vi går efter at skabe konkrete resultater
 

Vi går altid efter at skabe konkrete resultater for vores kunder. Når branchen samtidig anerkender kvaliteten af vores arbejde, er det bare positivt. Et eksempel herpå er den internationale pris fra Web Marketing Association til Solamagic for at have udviklet den bedste website indenfor kategorien, bl.a. vurderet på baggrund af design, innovation, indhold og tekster. 



Powered by WSI

Vi har WSI, verdens største netværk indenfor digital markedsføring, i ryggen. 


Det betyder, at vi kan trække på:
  • Et internationalt netværk
  • Den seneste viden internationalt
  • 'Best Cases' internationalt
  • Google Premier Partner status

Hos MOVE AHEAD er vi også godkendt rådgiver for:  

smv-digital lillepng