Referencer

Nedenfor følger et udpluk af referencer fra virksomheder af forskellig størrelse og på tværs af brancher,


Som rådgiver for Form CPH

"Jan har hjulpet os med at analysere vores virksomhed med henblik på, hvor vi skal lægge vores fokus, og hvordan vi kan udvikle vores forretning. Med overskuelig struktur og gennemgang, har analysen været utroligt interessant og en stor øjenåbner for os. Jan er strategisk utroligt skarp og en fantastisk rådgiver".

Annette Hayden og Charlotte Schunck, ejere af Form CPH


Som marketingdirektør for Kellogg's i Nordeuropa

"Jan has an amazing ability to connect the dots and see the bigger picture. He is excellent at framing problems and at articulating solutions in a very simple way". 

Armando Santacesaria, Vice President & General Manager, Kellogg Northern Europe


Som marketingdirektør for Kellogg's i Norden

"Jan is holistic, strategic and action-orientated. He is challenging status quo and is not afraid of pushing the envelope to get genuine competitive advantage in the market. He has also got the capability to simplify complex issues and effectively communicate the story line and required actions".

Flemming Sundø, General Manager, Nordisk Kellogg's A/S


Som rådgiver for Egmont 

"Vi giver historier liv. Og vi er gode til det. Men vi befinder os i en virkelighed, hvor vi til stadighed har behov for inspiration og input til det daglige ledelses- og salgsarbejde. Vores udgivervirksomhed favner mange brands, forskelligeartede geografier og målgruppeprofiler samt komplekse distributionsmodeller. Jan er en særdeles kompetent rådgiver og sparringspartner, der har forsynet os med indsigt på tværs af de nordiske markeder. Indsigt, der giver vores strategiske diskussioner den rigtige retning og det rigtige perspektiv".

Jan Neiiendam, adm. direktør, Egmont Serieforlaget


Som rådgiver for Dansk Droge

"Dansk Droge udvidede sit forretningsområde med sports- og fitness nutrition gennem køb af førende virksomheder indenfor dette område i de enkelte nordiske lande. I denne forbindelse skulle der udarbejdes en strategi for Norden, ligesom der skulle laves en decideret business turnaround af den svenske forretning, der var den største af de tilkøbte virksomheder. Jan blev ansat som konsulent til at stå i spidsen for denne opgave og blev bl.a. valgt, fordi han tidligere havde gennemført lignende projekter med succes i andre virksomheder. Vi var meget tilfredse med Jans arbejde, som startede med analyse og strategi og efterfølgende blev udvidet til også at omfatte implementering af strategien, og med de resultater, der blev skabt. Jan er en professionel rådgiver, der samtidig har en praktisk tilgang til opgaverne"

Henrik Gundelach, adm. direktør, Dansk Droge


Som direktør for Hasbro Nordic

"Hasbro Nordic er en virksomhed, som har arbejdet på at blive mindre - men med en meget større indtjening og volumen. Man satte hårdt ind med en key account strategi, som fokuserede salget, og fordelte resten af salget blandt grossister og distributører... Marketing blev samlet i én organisation i København, og det eksterne udtryk blev skærpet... back-office funktioner blev fuldstændig samlet... fire-sproget kundeservice i København blev etableret.. der blev fokus på HDR bl.a. til uddannelses- og udviklingsprogrammer... et BPR-projekt sikrede, at forretningsprocesserne kunne følge med den større volumen. Resultatet var en dramatisk sækning af virksomhedens omkostningsbase men samtidig en dramatisk øgning af salget... resultaterne oversteg kort sagt selv de mest optimistiske forventninger".

Udtræk fra bogen 'Den kompetente virksomhed' af Tune Hein-Sørensen (Børsen Forlag), hvor Hasbro Nordic blev anvendt som case study.


Som rådgiver for Nilfisk

"Jesper kom med en meget tung viden indenfor såvel forretningsudvikling som digital marketing, både på det strategiske og det taktiske niveau. Vi er nu i gang med implementeringen af de anbefalinger, vi har fået fra Jesper, og vi føler os meget sikre på, at det vil være med til at styrke Nilfisks digitale marketing aktiviteter i fremtiden".

Kim Maretti, Global Marketing Manager, Nilfisk

20191108 Foto Nilfiskpng